varför sitter jag här när jag inte har tid? äsch

Okej.
Jag erkänner: det är jag som har skrivit det. Varning för en aningen partisk beskrivning av förra helgens Open Jam, alltså, men faktum kvarstår: det var en fantastisk kväll! Håll koll på http://www.openjam.se/, vetja.



Vad kan man göra för en tjuga? Bor man i Karlstad kan man hyra två filmer på biblioteket, köpa fyra bananer på Hemköp, eller bada en halv gång på Sundstabadet. Unga Arrangörsnätet var stolta att kunna presentera ännu ett alternativ den soliga 7:e juni: Karlstads Open Jam!


Publikrekord sattes när över hundra personer valde bort bananerna och klorvattnet till förmån för en kväll i scenkonstens tecken. Det bjöds på mingel med snittar, hundcirkus och styltburna programutdelare, innan dörrarna slogs upp och det eminenta husbandet Lilla Frida och Tarmspräckar-Elof hälsade alla välkomna med sitt frenetiska klezmergung (inkluderande vildvuxna mustascher). På menyn stod allt från 77-åriga värmlandspräster och beatboxare med namn från Lejonkungen, via estradpoesi och pojmystik till akrobatik och danskomik. Den som vann publikens hjärta var Daniel Andersson, som under artistnamnet Clowns in the Factory framförde en lika otrolig som rolig dansuppvisning som fick åskådarnas mungipor att göra ett kollektivt utfall mot, säg, öronen. Han var väl värd sina stående ovationer, särskilt i ett sådant startfält!


Kvällen avslutades med ett spontant extranummer av husbandet tillsammans med en av akterna på el-ukulele (!), samt en bokstavligt talat sprakande eldshow i sommarvärmen utanför lokalen.


Unga Arrangörsnätet vill tacka alla fantastiska akter, den fina publiken, och alla andra som gjorde Karlstads Open Jam till en sådan riktig glädjeinjektion som det blev. All världens kladdkaka och bäverlycka till er!





Det går bra nu! Åh. Nu måste jag skriva verifikationer, lägga scheman, maila funktionärer, ringa fältbiologer, fixa möteslokal, skriva projektrapport, kopiera fakturor, med mera med mera. 
PJUUH.
Fast helst av allt vill jag skicka sms till södern, tror jag. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0