oomkullrunkelig

Det här är en sådan där dag när man faktiskt gör saker, utan att man först behöver kämpa sig igenom ett Bert Karlsson-tjockt lager av nervositet och jag-ska-bara. Projekt Hemmascen lever, i allra högsta grad! Denna fabulösa tillställning där traktens alla kulturidkare får chansen att ställa upp med musik/dans/foto/stå-upp/poesi&prosa/grodhoppstävling (okej, några grodor har inte blivit tillfrågade... men det vore en festlig programpunkt! Eller inte.) kryper sakta men säkert närmare, vilket jag under dagen har insett. Därför har jag sysselsatt mig med att bland annat

(arrrgh - det är aningen distraherande att min lillebror sitter i rummet intill och skriker "MEN LOL!!!" ungefär var tionde sekund. Aningen distraherande. Så skyll inte på mig för en ostrukturerad text idag, för böfvelen!)

...BLAND ANNAT kontakta bröderna Rongedal och David Shutrick, ordnat en föreläsare till arrangörsgruppens nästa möte, skrivit projektlogg tills fingrarna blödde samt bokat in en fotoutställning till Hemmascen. Joppedi, joppeda, jag ska bli konstnäääär... härligt, detta!

Annars kan jag bara rekommendera hela världen att läsa "Momo eller Kampen om tiden" av Michael Ende. Och efteråt ta sig en vegansk kladdkaka och lyssna på Christina Kjellssons skiva "Mitt i en mening". Båda fantastiska verk, båda på ämnet tid. Och tid är ett ämne som aldrig slutar fascinera mig, eftersom mitt förhållande till den stundom kan vara verkligt vanskligt. Jag skrev om det där på en annan sida för ett tag sedan, den borde jag lägga upp här... Jo men för tusan, det gör jag.

Och utanför fönstret är det töväder.
Hoppas snöänglarna vid Konsum hann lyfta i tid.

Kommentarer
Postat av: Bo Levin

Ja du Sanne! Ibland är det stressigt i livet. Men det ska bli himla intressant och se vad det blir av Hemmascen. Det är verkligen något som behövs här! Kämpa på!

2009-01-15 @ 23:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0